Monday, March 19, 2012

Letter to Mission President

This is Hannah's latest letter to her Mission President. It is all in Danish, but fun to read.

Kære Præsident Andersen,

Vær tålmodig med min Dansk. Mit hoved mål er at tale mere Dansk. Søster Ronstrom vil ikke altid være her!

Denne uge gik godt. Niklas forsætter på vejen til dåb, og Anne begynder at forstå, synes jeg, hvordan vi er forskellig og hvorfor det betyder so meget. Med hende vil vi forsætte med vores lektioner. Med Niklas ... hans mor har begyndt at drille ham. Ikke godt. Men hans vidnesbyrd er stærk nok at han har talt med hende om hans ønske at blive døbt. Vi er næsten færdig med de fire lektioner, so denne uge vil vi snakke med ham om vores arv, særligt Joseph Smith. Vi synes at det vil være godt at have nogle gode eksempler om andre mennesker hvem har forsvarede deres tro, ligesom ham. Niklas og Anne er meget spændt for General Konference.

I går var en store dag. Jeg kontaktede og underviste to lektioner. Alene. På den samme vej som Søster Ronstrom, selvfølgelig, men på den anden side. Det var mærkelig og spændende at tale med mennesker da det var kun mig. Ikke kun mig. Jeg bad hele morgnen om hjælp. Som missionærer er vi aldrig alene.

Tak for at vi kunne skifte vores P-Day. Museet var super sejt! Jeg lærte så meget om de gammel Danske folke. Gammel, som 5.000 år siden. Men vores yndlings del var den "Near Easter Classical History" (undskyld, jeg ved ikke hvordan mand siger det på Dansk). Hvert museum har en. Der var en lille sal for Herculean kunst - vaser, statuer, Disney legetøj ... Det var fantastisk at se en gammel vase med en Hydra, lige ved siden af en legetøj fra filmen.

Vi er spændt for Zone Konference! Vi ses!

Søster Morse

No comments:

Post a Comment